Tarım ve Orman Bakanlığı, biyolojik mücadele çalışmalarını güçlendirmek amacıyla 2026 yılı içinde 51 bin keklik ve sülünün doğal yaşam alanlarına salınacağını açıkladı.

Bakanlık, özellikle kene ve kahverengi kokarca ile mücadelede ekosistemin doğal dengesini korumayı hedefliyor.

Açıklamada, keklik ve sülünlerin zararlı popülasyonların kontrolünde önemli rol oynadığı belirtilirken, çalışmaların Türkiye genelinde uzman ekiplerce yürütüleceği ifade edildi.

19 İl İçin Sarı Kodlu Uyarı: Kuvvetli Sağanak Geliyor!
19 İl İçin Sarı Kodlu Uyarı: Kuvvetli Sağanak Geliyor!
İçeriği Görüntüle

Bakan İbrahim Yumaklı da sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, doğal yaşamın güçlendirilmesi ve biyolojik mücadelenin sürdürülebilir şekilde devam edeceğini vurguladı.